سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳ |۱۱ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 15, 2024
جلسه تبیین برنامه های حوزه پرورشی

حوزه/  امام جمعه ماهان گفت: اگر هرکس نقش خود را در این طرح کلی به درستی انجام دهد، دولت کریمه محقق می شود. حضرت معصومه(س) نقش را خوب انجام داد، ۱۷ روز در قم بود اما کاری انجام داد که نتیجه آن حوزه علمیه با این عظمت شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کرمان، امام جمعه ماهان در جلسه ای به میزبانی اداره آموزش و پرورش منطقه ماهان که به منظور تبیین برنامه های حوزه پرورشی ومشاوره در سالن کتابخانه عمومی شهر ماهان برگزار شد، حضور یافت.

در این جلسه مربیان و معاونین پرورشی، مشاوران و نیروهای طرح امین(روحانیون وکارشناسان مذهبی) و ائمه جماعات مدارس حضور داشتند.

حجت الاسلام مختارآبادی ابتدا ضمن عرض تسلیت وفات شهادت گونه کریمه اهل بیت فاطمه معصومه(س) گفت: از رئیس آموزش و پرورش منطقه ماهان، همکارانشان، معاونین، معلمین وکسانی که باعث شدند امسال رتبه های خوبی را در سطح بخش ماهان داشته باشیم، تشکر میکنم.

امام جمعه ماهان با اشاره به آیه 30 سوره بقره بیان کرد: خداوند متعال یک نکته به ما یاد داد که اگر ما به ویژه فعالان حوزه پرورشی توجه داشته باشیم خیلی راهگشا خواهد بود.

وی افزود: در این آیه روز اول خلقت خداوند طرح کلی را به همه داد، و آن طرح این است که در این جهان باید به جایی برسیم که همه در حد خلیفه اللهی شوند، خلیفه الله یعنی انسان کامل.

حجت الاسلام مختارآبادی با طرح این سوال که تحقق وعده ی این طرح را چه وقت است اظهار داشت: وقتی امام زمان(عج) تشریف آورند و همه اوامر ایشان را عمل کنند، همه خلیفه الله می شوند.

امام جمعه ماهان با تبیین اینکه از این طرح کلی خداوند فهمیده می شود که هر فردی بدون طرح نمی تواند کار کند تاکید کرد: معاون و مربی پرورشی برای مدرسه چه طرحی دارد؟ از همه دانش آموزان و شرایط و احوال آنها باید باخبر باشند و بعد از مدرسه نیز دانش آموز را رها نکنند و برای او برنامه داشته باشند.

وی ادامه داد: اگر هرکس نقش خود را در این طرح کلی به درستی انجام دهد، دولت کریمه محقق می شود. حضرت معصومه(س) نقش را خوب انجام داد، ۱۷ روز در قم بود اما کاری انجام داد که نتیجه آن حوزه علمیه با این عظمت شد. این نشان می دهد که یک خانم در ۱۷ روز میتواند به قدری نقش ساز باشد تا از برکتش نتایج بزرگی حاصل شود. به حدی که در روایت آمده اگر حضرت معصومه(س) بخواهد همه شیعیان را میتواند شفاعت کند.

امام جمعه ماهان در پایان از افرادی که نقش خود را به خوبی ایفا کرده و اثر بخش بودند، اینگونه نام برد: به نقشی که حضرت امام در قم ایفا کرد توجه کنید، چطور جهان را تکان داد، نقشی که مقام معظم رهبری دارند ایفا می کنند، نقشی که بعضی معلمین ایفا میکنند. حاج قاسم نقش خود را خوب ایفا کرد که امروز جهان او را می شناسند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha